2021. jan 03.

Új év, új és régi vihar a biliben.

írta: DorkNet
Új év, új és régi vihar a biliben.

Avagy nem csak a rókapostával basztam rá. matyar posta rulez

Már sokadik alkalommal fordul elő velem, hogy a messziföldről rendelt (Wish, Ebay, AliExpress) csomagom valahogy nem érkezik meg hozzám.

Mindenhol, mindenkitől azt látom, hogy „idő előtt megérkezett”, „pont az előrejelzett dátumon ért ide”, „szupergyors kiszállítás”…stb.

Ehhez képest nálam ez az esetek 90%-a hasonlóan zajlik. (A zajlik az a hangos lyuk szinonímája????)

Szóval az utóbbi 5 rendelésem kb. ezen szcenárió alapján került „kézbesítésre”.

  1. Termék megrendelve.
  2. A termék kifizetve és postázásra került. (itt említenék egy nem fiktív időpontot a rendelés 2020.09.17-én leadva a kiszállítás elméleti dátuma 2020.12.29!!!!)

Nem csak a Covid mizéria alatti rendelésekről van szó, unblock mindenről, mondjuk az elmúlt 3 évből.

  1. Sűrű anyázás után elfogadom a tényeket és várok.
  2. Elmúlik a Szeptember, az Október, majd a November is.
  3. Eljön a December azon napja mikor a csomagnak meg kellene érkezni.

Természetesen a csomag nem érkezik meg, a visszatérítésre indított igényemet azzal igyekeznek hárítani, hogy legyek szíves várni még pár napot… (Wish…)

És a legszebb az egészben, hogy nem a kínai eladók hibájából nem kapom meg a csomagot (igazából nem kapjuk, mert gondolom nem vagyok egyedül a dologgal). A csomagok mindegyike de szó szerint mindegyike a magyar posta kezelésében válik kámforrá.

Mikor ezzel kapcsolatban elektronikus levélben kérdőre vontam a postát a válasz lesokkolt. Szerintük a csomagok miután beérkeztek a magyar gyűjtő központba, új számot kapnak AMELYET ŐK NEM TUDNAK KÖVETNI…     Hagyok időt.

Ha te vagy én elvesztünk egy bármit ami ránk van bízva akkor kirúgnak a picsába. A magyar postánál ez mindennapos dolog.

Szóval ezúton is meg szeretném köszönni minden egyes dolgozónak, ÉS… Ha neked van egy nagybácsi, nagynéni, ükfater, béka seggéből előhúzott távoli rokon, aki a posta elosztóközpontban dolgozik és „véletlenül” mindig sikerül valami „cuccost újítania”. Na neki kell nagyon szépen megköszönni mert keményen küzd azért nap mint nap, hogy meglegyen az a barmicvóra kért okosóra, kisretikül megmifaszom. Persze ez akkor a leginkább bosszantó amikor valakinek a telefonját szeretnéd javítani „okosba” és kénytelen vagy a 2000 forintos alkatrész helyett helyből rendelni ugyanazt 16.000-ért. Alább egy  E-mail váltás…

 

„Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.
Elektronikus nyilvántartásunk alapján a megküldött azonosítószámú küldeményről nem rendelkezünk információval.
A postai szolgáltatók az ISO szabványnak megfelelő azonosítóval (azonosító felépítése: 2 nagy betű + 9 számjegy + 2 nagy betű) ellátott küldeményt tekintik könyvelt küldeménynek. A könyvelt küldemények azonosítójának első két betűjele:
- postacsomag esetén: CA-CZ tartomány,
- könyvelt levélpostai küldemény esetén: RA-RZ tartomány,
- EMS gyorsposta küldemény esetén: EA-EZ tartomány,
ezt követi 9 számjegy, majd a végén ismét két betűjel (mely a feladó országot azonosítja).

Amennyiben a feladáskor a küldemény nem kapott a fenti szerkezetű azonosítót, úgy a Magyar Posta kezelésébe érkezést követően nyilvántartás nélkül kezeljük. (A név- és címadatokról nem vezetünk nyilvántartást.) Ezért a megérkezéséről és a jelenlegi státuszáról nem rendelkezünk információval.

Az "UA-UZ + 9 számjegy +2 betűs országkód" ugyan ISO szabványnak megfelelő azonosító, azonban kizárólag a küldemény tartalmának megkülönböztetésére szolgál, nem nyomkövetési célokat. Az ilyen azonosítóval rendelkező küldemények áru tartalmúak, a belföldi hálózatban kezelésük ún. közönséges küldeményként  történik, a nemzetközi előírásoknak megfelelően. A közönséges levélpostai küldeményeket a postaigazgatások a feladást követően a szállítás során nem veszik nyilvántartásba, ezért sorsuk okiratilag nem követhető.

A küldemény esetleges megérkezéséről a helyi kézbesítő postán javasoljuk érdeklődni.

Bízunk benne, hogy válaszunkat megértéssel fogadja.”

Azzal baszki…

„Üdvözletem. Kicsit késői a válaszom munka okán de az értetlenségem azt hiszem jogos. A válaszban amit önöktől kaptam gyakorlatilag ecsetelik számomra, hogy bár szabvány szerinti a szám amit a külföldi eladó a csomagomra biggyesztett és ez alapján egészem a Magyarországi megérkezésig tudtam is követni a csomagot, ezzel a számmal önök gyakorlatilag nem foglalkoznak. Így az én értelmezésemben bár megérkezett az országba a csomagom, az ettől a pillanattól kezdve mondhatni a sorsra van bízva megérkezik e hozzám vagy sem ( immáron majd egy hónapja hazánk területén van) mert önöknél nem kerül nyilvántartásba? Én kérek elnézést de ekkora blődséget beismerni én még életemben nem pipáltam. Ennek alapján még annyi kérdésem lenne, csak hogy ne nézzenek abszolut hülyének mikor majd a helyi postán érdeklődöm nem tudom mi után mivel ugye az eredeti számot nem tudják visszakövetni ezek szerint(??????), hogy mi után is érdeklődjek?? By the way, kishitű vagyok azon "tény" mibenlétével kapcsolatban, hogy nincs nyilvántartásban a csomag... Tegyük fel az én cégemhez beérkezik egy fém tekercs mint alapanyag Németország területéről. Ezt én bekönyvelem a gyártó által megadott Charge szám alapján a mi rendszerünkbe, amit a vevő kérésére majdan az ebből az anyagból készített kész termék alapján is vissza  lehet majd keresni egészen az alapanyag gyártójáig akár 3 év múlva is. Innen kiindulva nonszensznek gondolom azt amit válaszban kaptam. Leegyszerűsítve, abból a szabványnak megfelelő számból kellett keletkeznie egy másik számnak amit ha más nem addig vissza lehet követni, hogy az országon belül elindult és megérkezett valahová. Ellenkező esetben az egész rendszer egy hatalmas káosz kell legyen és én jogosan fordulhatok önökhöz kártérítésért.  Jól értelmezem?

Válaszukat előre is köszönöm. „

 

És a legnagyobb balfaszság a végére…

„Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük visszajelzését!

Tájékoztatjuk, hogy az Ön által keresett küldeményről továbbra sem rendelkezünk információval a nemzetközi megállapodások értelmében pedig, kézbesítésig a küldemény a feladó tulajdonát képezi.

A Magyar Posta kezelésbe nem érkezett a küldeménye, hivatalos információként csak a posta.hu nyomkövetésén látható bejegyzést tudjuk hitelesíteni.

Továbbra is kérjük, hogy jelezze a feladó részére, hogy az eredeti feladószelvény bemutatásával indítsa el a hivatalos küldeménykeresést a feladási helyen.

Együttműködését köszönjük!”

Érdekes módon a hónapok óta késő csomagom a reklamációt követő harmadik napon megérkezett!!!

 

 

Szólj hozzá

segítség bolond wtf crazy mitörtént omg bajban fail mandown jogsiteriel