2020. nov 14.

Beszéljünk az autószerelésről.

írta: DorkNet
Beszéljünk az autószerelésről.

Avagy hogy húz le 100-ból 98 szaki...

Igen, autós probléma forog fenn.  Nemrég volt vezérlés cserém a csatalovon és gyanús volt, hogy a két délutánra tervezett szerelés csak az ötödik délutánra lett meg, nyomás hatására, de akkor alig 3 óra alatt (75,000).  

Majd pár hét múlva iszonyatosan visítani kezdett valami a motorháztető alatt. Nyilván azonnal hívtam a szakit, aki még engem laikust is lesokkolt, mert… „-Ez tuti a generátor (40,000) vagy a klíma szabadonfutó (40,000), de lehet valami más, amíg nem bontja meg addig nem látja.”

Készítettem egy videót, elküldtem neki, hozzáfűzve, hogy ez inkább egyfajta fémes hang, ami szerintem „csapágyszagú”.

„-Igen, valóban az, de… akkor ez a hosszbordás szíj vezető vagy feszítőgörgője lesz, amit csak szettben lehet cserélni a szíjjal, (40,000), és a vízpumpával…”, itt hagynék némi időt, mert a vízpumpának kb. annyi köze van a hosszbordás szíjhoz, mint tavaszi esőnek a mumifikációhoz.

A hosszbordás szíj készlet 40,000 de sikerült gyári Renault szettet szereznem majdnem fele ennyiért, így azt gondoltam belefér a motortartó bak cseréje is. Így jelenleg most ott tartok, hogy 40,000-et költöttem alkatrészre (motortartó gumibak, hosszbordás szett, géptető biztonsági zár) és még kb. 20,000 lesz a munkadíj, de megbízható ember végzi el. Viszont legyökerezett a gondolat bennem, hogy manapság a presztízs, mint olyan már nem számít, ellenben a minél több és gyorsabb lóvé az úr, még akkor is ha valaki beledöglik…

Szólj hozzá