2020. ápr 12.

Jogsis sztorik, numeró únó.

írta: DorkNet
Jogsis sztorik, numeró únó.

2. KRESZ

Nem is olyan régen, ha jól emlékszem 2,5 éve sikerült megszereznem a jogsit, így hivatalosan is veszélyeztethetem a közlekedésben résztvevőket.

Viszont, hogy milyen viszontagságok által jött ez össze…

Kezdjük talán a legelején, ami visszavisz egészen 2002-ig, ha emlékeim nem csalnak?  Akkoriban még az üvegesnél dolgoztam és gondoltam mekkora állatság lenne, ha nem csak állandóan vinnék a seggem külső munkákra, de akár én magam is meg tudnám oldani az utaztatásomat, saját erőből.

Fel is kerekedtem hát, és összefogva pár haverral elkezdtünk egy tanfolyamot Egerben egy autósulinál, ahol négyünk közül csak egy tette le a vizsgát, aki az óta tudomásom szerint legalább 4 autót tört össze vagy vágott gallyra. Egyikünk csak évekkel később egy másik autósulinál míg a másik, a harmadik sikertelen forgalmi vizsgáját megelégelve (főleg, hogy az oktatója minden vizsga előtt javasolta neki, hogy 20.000-es kézfogással köszöntse a vizsgabiztost…), átigazolt egy másik suliba ahol elsőre átment a vizsgán. És ugye ott vagy ok én. Nálam egy kicsit más volt a helyzet mert az első sikertelen KRESZ vizsgám után befejeztem jó időre a jogsizást.

Kezdetnek jó szokásomhoz híven abszolút nem tanultam, így még magamat is megleptem, hogy 10 hibaponttal zártam csak. Eztán befizettem a pótvizsga díját amire nem mentem el. Okkal. Egy évvel korábban édesanyámnál agydaganatot diagnosztizáltak (posztumusz), míg a vizsgám után nem sokkal arra mentem haza egy munkanap után, hogy édesapám már nincs köztünk ami mondjuk úgy egy 18 éves számára komoly sokk.

Lényeg, hogy innentől kezdve vagy egy komolyabb baleset, vagy pénz, esetleg időhiány miatt nem igazán volt lehetőségem újrakezdeni a témát. Nehéz úgy ha azt sem tudod a tönkrevágott szemed miatt egyáltalán lehet-e jogsid, mert minden doki mást mond. Úgy sem egyszerű ha annyit keresel amennyiből éppen hogy el tudod tartani magadat, de talán a legrosszabb ezek közül amikor bőven keresel annyit, hogy akár egyben kifizesd a tanfolyamot, de mivel 7 napból hetet 12 óra munkával töltesz arra nincs időd, hogy egy tisztességeset szarj reggelente. De jópár évvel később újra elkezdtem és legnagyobb meglepetésemre minden egyből összejött… de hogyan?

KRESZ.

Online tanultam csak és kizárólag a saját tempómban, ahogy nekem jól esett és meg is lett az eredménye. A vizsga napján betopogtam a Közlekedési Felügyelethez és utolsóként léptem be a terembe ahol a vizsgára sor került. Jól ki is osztotta számomra a vizsgabiztos a 14-es gépet amihez illedelmesen le is ültem egy lány mellé. Majd jött a meglepi, nincs sem egér sem billentyűzet. Kicsit rácsodálkoztam a dologra majd lehülyéztem magam mert kihúzható kis polcon van mindkettő, én ökör. Kerestem is a kis polcot, de hiába tapogattam sehol nem leltem. Innentől kzdve már gyanús lett a félmosoly a lány arcán de gondoltam ha égő ha nem én belesek az asztal alá, hátha csak balfasz vagyok és nem találom. Felálltam, leguggoltam és látom sehol semmi a keresett eszközök közül. Már éppen szóvá akartam tenni a nyilvánvaló hiányosságot mikor felnéztem a monitorra… „A folytatáshoz kérjük érintse meg a képernyőt…”. Eltartott majd egy teljes másodpercig mire leesett a dolog és nem sokat emelt a büszkeségemen, hogy a csaj mellettem majdnem meghalt a visszatartott nevetéstől. Sebaj, égetted már be magadat jobban is hülyegyerek csak ne kezdj hahotázni ahogy ilyenkor szoktál mert el sem fogod kezdeni a vizsgát. Nagyjából 2 perc kellett mire annyira összeszedtem magam, hogy nem voltam pulykavörös és már nem is kellett torkom szakadtából ordítva nevetnem. Elkezdtem hát a rettegett vizsgát ( olyan vizsgadrukkom van mint szűzlánynak a csődör előtt). Nem tudom pontosan meddig tartott, csak azt hogy én végeztem először (micsoda meglepetés…). Gondoltam minden mindegy alapon elkérem a személyimet és a csekket a pótvizsgához a vizsgabiztostól, a lány mellettem még csak a harmadik kérdésnél tartott, falfehéren.

Kilépve az asztalhoz jeleztem, hogy végeztem amire egy felhúzott szemöldök volt a válasz majd egy, „-Pillanat, megnézem az eredményét. …. – Gratulálok, sikeres vizsgát tett 3 hibaponttal…” Hirtelen kibukott belőlem egy – Nebasz.  Erre még a kiscsaj is hátrafordult, és látva a szemében a rettegést megint nevethetnékem támadt, így inkább léptem.

Amint kitettem a lábamat a bejáraton, hívtam is a sulit, hogy nekem most adjanak egy oktatót aki megtanít navigálni a milleniumfalkont.

A következő az elsősegély lesz.  :)

Szólj hozzá